lördag 6 mars 2010

HERR-OBER

Kom precis hem igen, känns som jag rullar fram. Blev middag på Alfies och jäävlar vad folk. Vi fick det omysigaste parbordet mitt i gången, servitrisen konstaterade att "det är sällskapet som är viktigast", okeeeej...
Inte nog med det.
Sen kommer hovmästaren tillbaka när vi ätit klart.
- Ni kan inte byta bord och sätta er där borta? (pekar bort mot ett bord i ett hörn)
- Eeh..okeej, jo visst?
- Så bjuder jag på kaffe!
Jag hatar kaffe, men gratis är ju gott tänkte jag. Cappucino och kaffet var ingen höjdare.
Så förstår att han kunde ge med sig och bjussa på det, snåla jävel.
Sen kommer vi fram till notan, vi vill gärna splittra på den.
Då kommer han tillbaka med kvittot viftandes och frågar vad hälften blir av 436? I nästa sekund spottar han ut att det blir 218 kr, rånöjd och går därifrån med ett flin. Vad var vitsen med det?
Vad har hänt med Alfies? 0 kr i dricks fick dem!

1 kommentar:

lolo sa...

Ja det fick duga för vårtemat :)

Men, är Alfie inget bra längre? Jag som tänkte gå dit och fira min födelsedag... ÅH! Rekommendera en restaurang du som kan sånt där då? :)