onsdag 4 november 2009

MITT-LAMM-OCH-JAG

Skulle ha jobbat idag men en ett telefonsamtal kan förändra allt. Tur att man har världens bästa arbetskamrater som förstår.

Har inte varit utanför dörren, knappt sett ut genom fönstret.
Har legat i hörnsoffan och sovit&gråtit igenom dagen, med filtar och kuddar. Har haft på mig mjukiskläder, slarvig knut på huvudet och haft mitt älskade lamm som sällskap.
Har gråtit så den är alldeles fuktig nu.
Lammet, mitt kära gosedjur, är min pelare när jag har det jobbigt. Lammet, har vart med mig ett tag nu. Lammet, var min bästa vän när jag var i Strömstad och ville inge annat än hem. Lammet, var min bästa vän när jag hade ett rörigt liv i 2 år. Lammet, ligger här nu fortfarande bredvid mig idag.
Lammet, han heter Östen efter min morfar.


Inga kommentarer: