tisdag 22 september 2009

EVERY-HEARTBEAT


Mitt i Idol ringer vår hemtelefon. Jag blir irriterad och ber mamma svara fort så jag inte blir störd mitt i tv-tittandet. Nästa sekund ångrar jag hur jag kunde tänka så själviskt. Då har min farbror fått bröstsmärtor inne i stan på SF, befarar en tur till akuten fort då jag vet om att han har hjärtproblem.
Jag tänkte för mig själv i bilen dit att såhär kommer de kännas om jag väljer ambulanssjukvårdarlinjen. Pulsen ökar och slår hårdare. Du förbereder dig mentalt på det värsta. Man har ingen aning om vad som väntas på platsen.
Jag kan bara mer än säga att detta val känns mer än rätt. Jag vet vad jag vill bli.

CO

2 kommentarer:

Anonym sa...

shit shit shit!
första gången jag är inne och läser på din blogg vännen och 20 min efter att du bloggat. Jag kan säga att mitt hjärta stannade - jag ringde papsen på direkten och fick höra att han blir väl omhändertagen hos farmor. Men är det inte lustigt så säg... det var helt enkelt meningen att jag skulle gå in och läsa på din blogg just nu :)
Skönt att ni finns där i Kd och kan hjälpa till!

Pussar och kramar
kusse Inger

Linda sa...

Men gud, heeeeej sötnos! Absolut ingen fara :) Bara roligt att se dig, det var ett tag sedan :) Hur mår du? Puss puss